Organisaties die in verschillende landen met diverse telecom providers werken kunnen tegen nogal wat narigheid…
Klantenservice belangrijker dan ooit?
De sleur waar de huidige economie zich in bevindt is nog niet zo slecht als u zou denken. Het feit is zelfs dat een crisis vaak het ideale moment is om alles op orde te krijgen. Voor u kan dit een goede mogelijkheid zijn om een blik te werpen op de prestaties van uw bedrijf. In dit artikel leest u meer over een van de belangrijkste prestatie indicatoren: klantenservice.
Een goede klantenservice, wat vinden consumenten eigenlijk?
Een recent onderzoek uitgevoerd door de American Express Global Customer Service Barometer, geeft aan dat voor 61% van de consumenten geldt dat een goede klantenservice belangrijker is dan ooit tevoren vanwege de langzame economie. Ondervraagde consumenten gaven zelfs aan meer te willen betalen voor een goede klantenservice – 9 % meer gemiddeld gezien.
Juist in een markt waar veel concurrentie heerst, is het niet altijd alleen de prijs van het product of service wat doet uitblinken. In een markt waar concurrenten ervoor zorgen dat prijzen steeds meer gaan concurreren met elkaar, hebben consumenten juist steeds minder tijd, interesse en aandacht om al deze aanbiedingen te vergelijken.
Wat is uw unique selling point?
Dit is waar u instapt met uw uitmuntende klantenservice als onderscheidende factor – “unique selling point”. Een goede klantenservice betekent minder tijd, moeite, geld en stress voor de klant. Onze mening is dat een goede klantenservice neerkomt op een aantal punten: consistentie, betrouwbaarheid, toegankelijkheid, communicatief en open staan om mee te leven in de situatie.
Klantenservice is belangrijk voor uw bedrijf omdat dit vaak het enige contact wat een klant heeft. En het is natuurlijk niet nodig om te vertellen hoe belangrijk klanten zijn, sommige spenderen honderden of zelfs duizenden euro’s per jaar bij een bedrijf. Het gevolg hiervan is dat als zij een vraag of probleem hebben, zij terecht willen kunnen bij een goede klantenservice, die dit het probleem ook oplost.
Gratis servicenummer gebruiken om de klantenservice te optimaliseren.
Het aanbieden van een gratis servicenummer aan uw (potentiële) klanten kan net dat stukje extra zijn wat uw concurrenten nog niet hebben. Of als uw concurrenten wel al een gratis servicenummer hebben, is het al helemaal noodzaak dit ook aan te bieden. Het feit dat een klant uw bedrijf gratis kan bellen in het geval er iets onduidelijk is, geeft vertrouwen. Hierdoor zal een consument eerder besluiten de aankoop te voltooien. Lees ook ons vorige artikel hierover.
Zoals we hebben beschreven is een goede klantenservice erg belangrijk. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken voor uw bedrijf!
Bron : http://about.americanexpress.com/news/docs/2012x/axp_2012gcsb_us.pdf