Bel ons op:  0800 2354758 of +3120 208 1200

Deel 9 – IVR Dashboard – Hoe de rapportage te gebruiken

U hebt een nationaal of internationaal servicenummer uitgebracht voor klachten over een product wat u op de markt heeft gebracht. Voor u als ondernemer is het nuttige informatie om te weten vanuit waar er het meeste gebeld wordt. Daar gaat blijkbaar iets niet goed waar u op kunt inspelen. Dit is één van de gegevens die u kunt uitlezen via onze rapportage tool.

Deze rapportage tool is bovendien live, dus u kunt op elk gewenst moment kijken wat voor telefoonverkeer er is geweest in het verleden tot enkele seconden geleden. Zo hoeft u niet te wachten tot het einde van de maand.

Nog een voorbeeld is als u een keuzemenu heeft waarbij de klant kan kiezen voor verschillende afdelingen. Het kan handig zijn om te weten hoe vaak er voor een bepaalde keuze gekozen wordt. Hier kunt u uw bezetting op aanpassen, maar u kunt hierdoor ook uw keuzemenu door optimaliseren. Wordt er bijvoorbeeld bijna niet gekozen voor een bepaalde keuze, dan is het wellicht beter om deze keuze eruit te halen. Dit bevorderd de klantvriendelijkheid, waardoor u een betere klantenservice kunt leveren. Een goede klantenservice en klantenervaring is een belangrijk onderdeel van uw bedrijf, lees daarover in dit artikel meer over.

Overzicht van gegevens die kunnen worden opgeslagen

  • Plaats van de beller
  • Nummer van de beller
  • Keuze in het keuzemenu
  • Starttijd gesprek
  • Vooraf door de klant ingevoerd klantnummer/dossiernummer
  • Aantal doorschakelingen naar bepaalde vestiging (indien gebruik wordt gemaakt van een postcoderoutering)
  • Aantal gemiste oproepen
  • Tijd in wachtrij

Hoe opent u deze rapportages?

In de IVR manager vindt u links in de menubalk een knop rapportage. Klik hierop en klik rechts in het scherm om Rapportage. Zie de afbeelding hieronder.

rapportage 1

Het is belangrijk om te weten dat dit er alleen staat als u dit van te voren bij ons heeft aangegeven. U kunt zelf aangeven welke gegevens voor u van belang zijn en wij zorgen ervoor dat deze worden opgeslagen. Wij kunnen niet in met terugwerkende kracht deze gegevens ophalen, omdat deze dan niet zijn opgeslagen als hiervoor geen opdracht is gegeven.

U ziet dus dat u rapportages voor allerlei verschillende doeleinden kunt gebruiken. Heeft u zelf nog een ander idee over gegevens die u graag zou willen terug zien in uw persoonlijke rapportage? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Mocht u geen behoefte hebben aan uitgebreide rapportages, ontvangt u natuurlijk altijd nog het overzicht van het aantal gesprekken en aantal minuten elke maand.

Neem Contact Op!

IVR Manager I-Plus
1. Deel 1 Introductie: Het IVR platform van I-Plus
2. Deel 2 – IVR Manager download
3. Deel 3 – Eindbestemmingen online wijzigen
4. Deel 4 – Het IVR keuzemenu
5. Deel 5 – Openingstijden aanpassen met de IVR Manager
6. Deel 6 – IVR Manager gebruiken voor een shiftsysteem
7. Deel 7 IVR Dashboard – Busy/NoAnswer functie
8. Deel 8 – IVR Dashboard – Geanalyseerde Rapportage
9. Deel 9 – IVR Dashboard – Hoe de rapportage te gebruiken
10. Deel 10 – Queue monitor
11. Deel 11 – IVR Manager – Gespreksopnames

Neem Direct Contact Op!

I-Plus

Hoofdkantoor
Prof. J.H. Bavincklaan 2-4
1183 AT Amstelveen
Nederland

Registratie
KvK-nummer: 341 70 541
BTW: NL0019.43.155.B02

Contact gegevens
[T] 0800 – BELIPLUS
( 0800 – 2354758 )
[F] 0800 – FAXIPLUS
( 0800 – 3294758 )
[M] info@i-plus.nl

logo i-plus

Copyright I-Plus – Alle rechten voorbehouden.