Bel ons op:  0800 2354758 of +3120 208 1200

Welke diensten levert I-Plus?

I-Plus levert 0800-nummers, 0900-nummers, 088-nummers en geografische nummers voor bedrijven in Nederland.

Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in het leveren van telecommunicatie oplossing door middel van de IVR manager. Wij kunnen een script voor u bouwen met de basis functies, maar denk ook aan een geheel op maat gemaakt script. Klik hier om te lezen wat er allemaal mogelijk is met de IVR manager.

Mocht u interesse hebben in internationale servicenummers, kijk dan op de website van ons zusterbedrijf TeleForwarding.

Hoe kan I-Plus mijn bedrijf helpen?

Een servicenummer geeft toch een andere uitstraling dan wanneer uw bedrijf een normaal nummer heeft. Bovendien is het vaak lastig op het moment dat u een keer gaat verhuizen, bijvoorbeeld omdat uw bedrijf is gegroeid. Het is dan wel zo makkelijk om uw telefoonnummer mee te kunnen verhuizen. Wij adviseren u graag, welk soort servicenummer bij uw bedrijf past.

Ook kunnen wij een script voor u bouwen met de IVR manager. Dit kan zo uitgebreid als u het zelf wilt hebben. Wij adviseren u hier graag in.

Klik hier om meteen contact met ons op te nemen voor een persoonlijk advies!

Wat is een 0800-nummer?

Een 0800-nummer is gratis voor de beller. Deze betaalt dus niets voor het telefoontje naar u en hierdoor is de drempel een stuk lager. Bovendien heeft een 0800-nummer een klantvriendelijke uitstraling.

Een 0800-nummer is alleen te bellen vanuit Nederland. Wij kunnen wel doorschakelen naar het buitenland mocht dit nodig zijn. U kunt ook zelf kiezen of er moet worden doorgeschakeld naar een vaste lijn of een mobiele telefoon.

Klik hier voor meer informatie over het aanvragen van een 0800-nummer.

Wilt u een “toll-free”-nummer in het buitenland? Klik dan hier om te zien hoe ons zusterbedrijf TeleForwarding u kan helpen internationaal zaken te doen.

Wat is een 0900-nummer?

Een 0900-nummer is nummer waar de beller voor moet betalen om te bellen. Zij betalen sowieso het lokale tarief wat zij ook aan hun eigen provider betalen als zij naar een geografisch nummer bellen. Daarnaast kunt u als nummerhouder zelf een tarief per minuut of per gesprek hieraan toevoegen. Over dit bedrag krijgt u ook opbrengsten uitbetaalt.

Sinds 13 juni 2014 is er een nieuwe wet omtrent het toegestane tarief op 090X-nummers van kracht. Klik hier voor meer informatie over deze nieuwe wetgeving.

Een 0900-nummer is alleen vanuit Nederland te bereiken. Wilt u een betaalnummer in het buitenland? Klik hier voor meer informatie over premium rate nummers in het buitenland.

Wat is een 088-nummer?

Een 088-nummer is een bedrijfsnummer met een landelijke uitstraling. De beller ziet niet aan het nummer in welke plaats uw bedrijf gevestigd is. Bovendien betalen zij het lokale tarief. 088-nummers zijn nog niet heel erg bekend, maar ze worden steeds gebruikelijker.

Het aanvragen van een 088-nummer gaat bij ACM per nummerblok van 100. Dit houdt in dat u 100 nummers krijgt toegekend waarvan alleen de laatste 2 cijfers verschillen.

Meer informatie over een 088-nummer aanvragen? Klik hier!

Wat is een geografisch nummer?

Een geografisch nummer is een nummer met een lokale uitstraling. Zit uw bedrijf echt in één stad en wilt u dit ook uitstralen, dan is een geografisch nummer wat voor u. Een geografisch nummer voor Eindhoven begint met 040, terwijl Utrecht met 030 begint. Een geografisch nummer is ook vanuit het buitenland te bereiken. Wel moet er dan de landcode voor geplaatst worden.

Klik hier voor meer informatie over geografische nummers.

Heb ik speciale apparatuur nodig voor een servicenummer?

Een servicenummer, zowel een 0800-, 0900-, 088- of een geografisch nummer wordt doorgeschakeld naar uw gewenste eindbestemmingsnummer. Dit kan een vaste telefoon zijn of een mobiele telefoon.

U heeft dus geen speciale apparatuur nodig, behalve een telefoontoestel.

Hoe kan ik een servicenummer aanvragen?

U heeft besloten om een servicenummer te gaan gebruiken voor uw bedrijf. Een goede keuze en wij helpen u graag verder.

Vul ons aanvraagformulier in om aan te geven welk nummer u wenst te hebben en wij zullen kijken of dit nummer nog beschikbaar is en sturen u een offerte toe.

Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op om de aanvraag in orde te maken.

Ik heb een eigen telefooncentrale voor mijn binnenkomende verkeer. Wat nu?

Heeft u een telefooncentrale die uw binnenkomende verkeer regelt? Dit is geen probleem. Wij leveren het gewoon af op het door u opgegeven eindbestemmingsnummer en vanuit daar kunt het zelf verder inregelen op uw centrale.

Geen eigen telefooncentrale, maar u wilt wel het telefoonverkeer gericht sturen of meten? Kijk dan eens bij de mogelijkheden van onze IVR manager.

Wat als ik een probleem heb en hulp nodig heb?

Als u een probleem heeft is het altijd ons streven om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. U kunt ons telefonisch bereiken op 0800-BELIPLUS (23547587) en wij helpen u verder. Belt u vanuit het buitenland? Bel dan +31 20 5047447.

U kunt ons ook altijd mailen op info@i-plus.nl. U krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord, hooguit binnen 1 werkdag.

Wat gebeurt er als mijn eindbestemmingsnummer niet meer werkt?

Wij schakelen uw servicenummer één op één door naar het nummer waar u wilt dat het servicenummer op uit komt. Dit kan dus een vaste lijn of een mobiele telefoon zijn. Op het moment dat dit eindbestemmingsnummer niet meer werkt, zal het dus net lijken alsof uw servicenummer het niet doet. Neem hiervoor contact op met de provider van uw eindbestemmingsnummer.

Op het moment dat uw eindbestemmingsnummer het weer doet, zal het servicenummer ook automatisch weer doorverbinden.

Wat is een eindbestemmingsnummer?

Een eindbestemmingsnummer is het nummer waar uw servicenummer naar toe doorverbind. Deze telefoon gaat dus daadwerkelijk over op het moment dat er iemand naar het servicenummer belt.

Wat voor soort servicenummers biedt I-Plus aan?

I-Plus biedt 0800-nummers, 0900-nummers, 088-nummers en geografische nummers aan. Vul ons aanvraagformulier in om een offerte aan te vragen.

Voor internationale servicenummers, kijk op www.Teleforwarding.nl

Wat is een naamnummer?

Een naamnummer is een nummer waarvan de cijfers ook gezien kunnen worden als letters. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam in het nummer verwerken. Een voorbeeld is ons eigen nummer 0800-BELIPLUS, wat gelijk is aan 0800-23547587.

Toestenbord telefoon

In bovenstaande afbeelding ziet u een afbeelding van het toetsenbord van een telefoon. Op elke toets staan 3 letters. Een 2 in een naamnummer kan dus staan voor een A een B of een C.

Kan ik mijn huidige nummers door I-Plus laten porteren?

Als u momenteel al een servicenummer in gebruik heeft, maar om welke reden dan ook wilt overstappen naar I-Plus kan dit geregeld worden. Wij helpen u hier graag bij, zodat de portering soepel verloopt.

Vul ons contactformulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op om uw portering in orde te maken.

Hoeveel servicenummers kan ik bestellen?

U kunt zoveel servicenummers bestellen als u zelf wilt. Er zijn wel regels vanuit de ACM (autoriteit consument en markt) omtrent de toekenning van nummers, bijvoorbeeld door de schaarste van korte nummers.

Klik hier om hierover meer te lezen op de website van ACM.

Wij kunnen de aanvraag voor u bij ACM regelen. Klik hier om meteen ons aanvraagformulier in te vullen.

Hoe kan I-Plus garanderen dat de aangeboden service altijd bereikbaar is?

I-Plus heeft een uptime van 99,99%. Wij werken samen met hoog aangeschreven carriers, waardoor wij ervoor kunnen zorgen dat de service goed bereikbaar is en dat de kwaliteit hoog is. Wij werken dan ook niet met VoIP, maar met traditionele telefoonlijnen.

Hoe werkt fax2mail?

Tegenwoordig gaat bijna alles digitaal. Faxen gebeurd dan ook niet vaak en niet iedereen heeft nog een faxmachine. Bij fax2mail kan een klant u wel een fax sturen, welke vervolgens in uw mailbox wordt afgeleverd. U kunt nu zelf kiezen om deze fax uit te printen of niet.

Lees hier meer over faciliteiten via het platform

Hoe werkt voice2mail?

De faciliteit voice2mail zorgt ervoor dat klanten een voicemail bericht achter kunnen laten als er niet wordt opgenomen als zij het servicenummer bellen. Vervolgens wordt dit bericht als wav file naar het opgegeven email adres verstuurd.

Lees hier meer over faciliteiten via het platform

Hoeveel kost het aanvragen van servicenummer?

De prijzen van I-Plus zijn afhankelijk wat u met het nummer wilt. Bij ons betaalt u alleen voor dat wat u ook daadwerkelijk gebruikt. Denk hierbij aan een directe doorschakeling of juist een keuzemenu met een meldtekst.

Klik hier om het contactformulier in te vullen en een op maat gemaakte offerte te ontvangen binnen 1 werkdag.

Op het moment dat u een servicenummer wilt aanvragen, moet dit altijd bij ACM geregistreerd worden. De kosten die ACM hiervoor in rekening brengt vindt u hier.

Wij kunnen de aanvraag bij ACM voor u regelen.

Wat zijn de doorschakeltarieven van een servicenummer?

Om uw servicenummer door te laten schakelen naar het gewenste eindbestemmingsnummer rekent I-Plus:

Tarieven I-Plus

Bovenstaande tarieven zijn exclusief de BTW en de incassokosten. Piektijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 20:00 uur.

 


Ontvang ik een factuur?

Bij I-Plus factureren wij altijd een maand achteraf, zodat de gespreksduur voor de betreffende maand kan worden meegenomen. U ontvangt dan ook een factuur op laatste werkdag van de volgende maand per email.

Wilt u toch liever een factuur per post ontvangen? Dat kan, alleen komen hier dan wel administratie kosten van € 5,- exclusief BTW per maand bij.

Waar kan ik terecht voor vragen betreffende mijn factuur?

Als u vragen heeft over een factuur kunt u altijd contact opnemen met onze financiële afdeling. Bel +31 20 504 7447 of mail naar factuur@i-plus.nl

Wij zullen altijd binnen 2 werkdagen reageren.

Welke faciliteiten biedt I-Plus aan?

I-Plus biedt tijd en datumroutering, rapportage, meldtekst, keuzemenu, overloop, medewerker beschikbaarheidroutering, verkeersverdeling, postcoderoutering, netnummerroutering, voice-email, wachtrij, blokkering plaagbellers, blokkeren mobiele bellers en het zelf wijzigen van eindbestemmingen.

Klik hier voor een uitgebreide omschrijving van al deze faciliteiten.

Verder is het mogelijk om een uitgebreid script te laten bouwen door ons. Dit valt onder maatwerk en hiervoor zal apart een prijs gerekend worden. Neem direct contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Als ik een nummer bij jullie aanvraag, staat het nummer dan wel op mijn naam?

Op het moment dat u ons aanvraagformulier invult met het nummer wat u wenst te hebben, sturen wij u een op maat gemaakte offerte toe. Op het moment dat u hiermee akkoord gaat, vragen wij het nummer voor u aan bij ACM. Het nummer zal dan ook op uw naam staan en u krijgt ook rechtstreeks bericht van ACM op het moment dat het nummer aan u is toegekend. Wij regelen verder de aansluiting van het nummer.

Hoe lang duurt het voordat een nummer actief is?

De aanvraag bij ACM duurt zo’n 3 weken. Hierna sluiten wij het nummer voor u aan binnen een week. U moet dus rekenen op een maand voordat het nummer actief is.

Heeft u met spoed een nummer nodig? Neem dan contact met ons op om te kijken wat wij nog op voorraad hebben. Wij kunnen dit nummer dan binnen 1 werkweek voor u aansluiten.

Hoe worden de opbrengsten berekend bij een 0900-nummer?

Wij zijn zeer transparant in de uitbetaling van uw 0900-nummer. De opbrengsten worden berekent door het bellertarief – BTW – incassokosten van 5%. Het bedrag wat overblijft zijn uw opbrengsten.

Dit bedrag wordt verrekend met uw kosten. Voor vragen hierover, neem contact op met onze financiële afdeling. Bel +31 20 504 7447 of mail naar factuur@i-plus.nl

Wat is het verschil tussen toeslag mobiel en toeslag toegang mobiel?

Toeslag mobiel zijn de bijkomende kosten die gelden als uw servicenummer door wordt geschakeld naar een mobiele telefoon. Deze kosten bedragen € 0,15 cent per minuut exclusief BTW.

Toeslag toegang mobiel geldt alleen voor 0800-nummers. Dit zijn kosten de mobiele provider rekent voor het doorschakelen van een mobiele telefoon naar een 0800-nummer. Deze kosten moeten wij helaas doorberekenen wat uit komt op €0,18 per minuut exclusief BTW. Dit geldt dus alleen als iemand naar uw 0800-nummer belt vanaf een mobiele telefoon.

U kunt de mogelijkheid voor mobiele bellers blokkeren. Klik hier voor meer informatie over deze faciliteit.

Kan ik later nog faciliteiten erbij nemen of moet dat meteen?

Wij zijn zeer flexibel en als u later toch besluit één of meerdere faciliteiten er bij te willen is dit geen enkel probleem. Stuur een mailtje naar info@i-plus.nl of bel +31 20 504 7447 en wij helpen u graag verder.

Ook als u advies nodig hebt welke faciliteiten bij uw organisatie passen, kunt u ons natuurlijk altijd even bellen of mailen.

Heeft u een vraag?

Bel gratis: 0800-2354758

Bereikbaar ma t/m vrij van 9:00 tot 17:30 uur

Zoeken