Bel ons op:  0800 2354758 of +3120 208 1200

Deel 7 IVR Dashboard – Busy/NoAnswer functie

Vraagt u zich af wat u moet doen als uw klanten uw servicenummer bellen, maar u al iemand aan de lijn heeft? Wij hebben hier een simpele oplossing voor, welke ook al een beetje was besproken in ons vorige blog artikel. Toch gaan wij er nog even wat dieper op in.

Het komt regelmatig voor dat een servicenummer door meerdere mensen tegelijk wordt gebeld. Om te voorkomen dat al deze mensen in een wachtrij komen te staan, hebben we de Busy/NoAnswer functie op ons dashboard. Hieronder ziet u dat er verschillende shifts zijn gemaakt, welke u zelf kunt beheren.

busy no answer 1

Deze functionaliteit maakt het mogelijk om verschillende eindebestemmingen een bepaalde prioriteit te geven. Als u meerdere eindbestemmingen aan heeft staan bij een bepaalde shift of in het algemeen bij uw servicenummer, ziet u verschillende prioriteiten staan.

LET OP: Controleer altijd of het blokje voor het eindbestemmingsnummer groen is. Als dit oranje is, staat het nummer op unavailable. Dit kunt u aanpassen als u klik op extensies, de betreffende extensie opent en deze op available zet.

busy no answer 2

Wat doen deze prioriteiten precies?

Als de nummers verschillende prioriteiten hebben, zal een inkomend gesprek altijd worden doorgeschakeld naar de eindbestemming met prioriteit 1. Alleen als hier niet wordt opgenomen, wordt er doorgeschakeld naar de eindbestemming met prioriteit nummer 2. U kunt hier natuurlijk zoveel eindbestemmingen aan toe voegen als u zelf wilt.

Als de eindbestemmingen allebei dezelfde prioriteiten hebben zal er om en om worden doorgeschakeld naar deze eindbestemmingen.

Er zijn 3 verschillende mogelijkheden om uw binnen komende gesprekken te laten doorschakelen.

Cyclic: Dit is de standaard instelling zoals hier boven al beschreven. Het systeem schakelt door naar prioriteit 1, ook als hier niet wordt opgenomen. Dan komt de beller bijvoorbeeld uit bij de voicemail. Het tweede gesprek gaat naar de volgende eindbestemming.

Hunting: Dit is het busy-no-answer systeem. Er wordt dus doorgeschakeld naar prioriteit 1 en als hier geen verbinden tot stand komt, zal er worden doorgeschakeld naar prioriteit 2.

Longest Idle: Bij deze instelling kijkt het systeem welke eindbestemming het langste geen gesprek heeft gehad. Op basis daarvan wordt er doorgeschakeld. Dit kan handig zijn als u de werkdruk wilt verdelen over het personeel.

U kunt deze aanpassen door bij “skills” op de shift klikt waarvan u het wilt aanpassen. Verander uw keuze bij “distribution type”.

busy no answer 3

Komt u er zelf niet uit en wilt u meer informatie over hoe dit voor u het beste werkt? Neem dan contact op met onze technische afdeling door te bellen met 0800-BELIPLUS (2354758).

Neem Contact Op!

IVR Manager I-Plus
1. Deel 1 Introductie: Het IVR platform van I-Plus
2. Deel 2 – IVR Manager download
3. Deel 3 – Eindbestemmingen online wijzigen
4. Deel 4 – Het IVR keuzemenu
5. Deel 5 – Openingstijden aanpassen met de IVR Manager
6. Deel 6 – IVR Manager gebruiken voor een shiftsysteem
7. Deel 7 IVR Dashboard – Busy/NoAnswer functie
8. Deel 8 – IVR Dashboard – Geanalyseerde Rapportage
9. Deel 9 – IVR Dashboard – Hoe de rapportage te gebruiken
10. Deel 10 – Queue monitor
11. Deel 11 – IVR Manager – Gespreksopnames

Neem Direct Contact Op!

I-Plus

Hoofdkantoor
Prof. J.H. Bavincklaan 2-4
1183 AT Amstelveen
Nederland

Registratie
KvK-nummer: 341 70 541
BTW: NL0019.43.155.B02

Contact gegevens
[T] 0800 – BELIPLUS
( 0800 – 2354758 )
[F] 0800 – FAXIPLUS
( 0800 – 3294758 )
[M] info@i-plus.nl

logo i-plus

Copyright I-Plus – Alle rechten voorbehouden.